GİZLİHAZİNELER DEFİNECİLER AKADEMİSİ
Arama
 
 

Sonuç :
 


Rechercher çıkıntı araştırma

En son konular
» 2013 -OCAK AYI İŞTİMASI YAPALIM Bİ GARDAŞLARDAN KİMLER VAR.
Çarş. Tem. 06, 2016 10:29 am tarafından korasoglu

» 14-mart-2015
C.tesi Mart 14, 2015 8:32 am tarafından BORAN38

» KARE-DİKDÖRTGEN OYMALAR ve ÇÖZÜM UYĞULAMALARI
Ptsi Eyl. 29, 2014 5:08 am tarafından kılıç3838

» sümbül...
Salı Eyl. 02, 2014 12:36 pm tarafından Battal Ebrail

» taşın üçgen şeklinde delinmesi bir define işareti midir?
Çarş. Ara. 18, 2013 8:05 am tarafından 56476364528

» deneme
C.tesi Kas. 23, 2013 7:54 pm tarafından CANTAR

» buldugumuz bir taş
Ptsi Eyl. 09, 2013 3:54 am tarafından cansu

» Eski rum evleri ve definesi
Ptsi Eyl. 09, 2013 3:46 am tarafından cansu

» kaya işaretler
Cuma Eyl. 06, 2013 10:30 am tarafından kurt ini

» taştan daire ve dörtgen
C.tesi Haz. 29, 2013 12:38 am tarafından yousef

Kimler hatta?
Toplam 2 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 2 Misafir

Yok

Sitede bugüne kadar en çok 114 kişi Cuma Nis. 24, 2015 10:17 am tarihinde online oldu.
RSS akısı

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 



Bağlı değilsiniz. Bağlanın ya da kayıt olun

NAMAZLA İLGİLİ

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

1 NAMAZLA İLGİLİ Bir Perş. Eyl. 02, 2010 8:58 pm

CANTAR




NAMAZLA İLGİLİ MESELELER


Kadın Ezan ve Kamet Okursa Ne Gerekir?
Kadınların namaz için ezan okumaları ve kamet getirmeleri mekruhtur;
sünnete aykırıdır. Bunun İslâm tarihinde örneği yoktur. Ezan ve kamet,
farz namaz kılınırken erkekler için sünnet-i müekkededir.
Kadınların, namaz için ezan ve kamet okumaları mekruh olmakla birlikte
okudukları ezan geçerlidir; ancak bir erkek tarafından tekrar okunması
evlâdır.650
Ancak bir kadın, ders verirken öğretmek için ezan ve kamet okuyabilir.

650-Kâsânî, Bedâiü's-Sanâî, 1/645-646; Mehmed Zihni, Nimet-i İslâm, s. 59.


Kadın Camide Cemaatle Namaza Katılabilir mi?

Kadınlar şartlar müsaitse vakit namazları, cuma ve bayram namazlarını
camiye gidip cemaatle kılabilirler. Ancak bunda giyim kuşam ve
gidiş-geliş edeplerine dikkat etmeleri gereklidir. Kadınların camiye
gitmeleri emredilmemiştir; sadece müsaade edilmiştir. Fitneye sebep
olduğu zaman ise yasaklanmıştır.
Resûl-i Ekrem Efendimiz (s.a.v) kadınlar için en hayırlı namaz yerini ve şeklini şöyle tarif buyurmuştur:
''Kadının Rabb'ine en yakın olduğu yer, evinin iç kısmıdır.
Kadının evinin avlusunda kıldığı namaz, mescidde kıldığı namazdan daha faziletlidir.
Evinde kıldığı namaz avluda kıldığı namazdan daha faziletlidir.
Evin iç kısmında kıldığı namaz, evinin açık yerinde kıldığı namazdan daha faziletlidir.''651
Diğer hadis-i şerifte şu uyarı yapılır:
''Kadın avrettir (örtünmesi gereken bir varlıktır); dışarı çıktığı
zaman şeytan ona gözünü diker (onu fitneye alet etmek için fırsat
kollar).''652
Âişe validemiz (r.ah) kendi devrindeki kadınların mescide giderken
süslenme, koku sürünme ve güzel elbiseler giyinme gibi hallerini görünce
rahatsız olmuş ve bunu şöyle dile getirmiştir:
''Eğer Allah'ın
Resûlü (s.a.v) kendinden sonra şu kadınların ne yaptıklarını görseydi,
(namaz için de olsa) onların evlerinden dışarı çıkmasını
yasaklardı!''653
İbn Hacer (rah) der ki: ''Kadınların mescide çıkması yasaklanmadı. Bu
konuda dikkat edilecek nokta fitne ve fesada sebep olmamaktır. Bunun
için Allah Resûlü (s.a.v), kadınların dışarı çıkarken koku sürünmelerini ve süslenmelerini yasaklamıştır'' 654
İmam Gazâlî (rah), bu konuda şöyle demiştir:
''Allah'ın
Resûlü (s.a.v) kocalarının müsaadesi olduğu takdirde kadınların bayram
gibi özel günlerde dışarı çıkmalarına izin vermiştir. Bu zamanda edep ve
iffetine dikkat eden kadınların, kocaları izin verdiği takdirde bayram
ve vakit namazları için dışarı çıkması mubahtır. Fakat onlar için en
selâmetlisi ve fitneden en uzak olanı ibadetlerini de evlerinde
yapmalarıdır.655

651-Ebû Davud, Salât, 53; Zebîdî, İthâf, 6/230.

652-Tirmizî, Radâ, 18 (nr.1173); İbn Huzeyme, Sahîh, 3/93; İbn Hibbân, Sahîh, 12/412.
653-Buhârî, Ezân, 163; Müslim, Salât, 144.
654-İbn Hacer, Fethu'l-Bârî, 2/623.
655-Gazâlî, İhyâ, 2/61.

Kadının İmamlığı Câiz midir?

Bir kadının erkeklere imamlık yapması câiz değildir. Kadının kadınlara
imamlık yapması kerâhetle câizdir. Bu durumda imam olan hanım cemaat
olan hanımlarla aynı safta durur, öne geçmesi mekruhtur.656 Hz. Âişe ve
Ümmü Seleme (r.ah) hanımlara imamlık yapıp, onlarla aynı safta
dururdu.657
Hanımlar kendi aralarında cemaatle namaz kılsalar bile ezân okumaz ve
kamet getirmezler, bu onlar için mekruhtur. Eğer getirirlerse günahkâr
olurlar. 658

656-Cezîrî, el-Fıkh ale'l-Mezâhibi'l-Erbaa, 1/417.

657-Ebû Davud, Salât, 2.
658-Heyet, el-Fetâva'l-Hindiyye, 1/66.

Erkek Yalnızca Kadınlara İmamlık Yapabilir mi?

Erkeğin, camide yalnızca hanımlara namaz kıldırması mekruh değildir.
Kendi evinde veya başka bir evde içlerinde mahremi olmayan hanım
cemaatine imamlık yapması mekruhtur. Eğer yanında erkek olursa mekruh
değildir.659 Erkeğin, kendi mahremi olan hanımlara yalnızca imamlık
yapması ise mekruh değildir.

659-Cezîrî, el-Fıkh ale'l-Mezâhibi'l-Erbaa, 1/4l6.


Evde Cemaatle Namaz Nasıl Kılınır?

Namazın evde cemaatle kılınması câizdir. Camiye gidemeyen bir erkek
kendi evinde ev halkı ile cemaat olabilir. Bu, cemaat sevabını hâsıl
eder. İki kişi ile cemaat olur. Ancak, erkeğin bir özrü yokken, sürekli
evinde cemaat olması ve camiden uzak kalması tahrîmen mekruhtur.
Ailece namaz kılınırken aile fertleri şöyle durur: Baba imam olur,
erkek çocuklar onun arkasında, anne ve kız çocukları da bir saf geride
dururlar. Evde sadece karı-koca varsa, erkek imam olur, kadın da cemaat
olur. Kadın imamdan bir saf geride durur. Eğer yer müsait değilse bir
ayak boyu geride durması yeterlidir.

Kadınlar Cuma Günü Öğlen Namazını Nasıl Kılarlar?

Hanımlara cuma namazı farz değildir. Bu itibarla vakit girdiği zaman
cuma namazı kılınmadan önce de öğle namazlarını kılabilirler, bu
câizdir. 660 Fakat evlâ olan cuma namazı kılındıktan sonra kılmaktır.

660-Tahtâvî, Hâşiye, s. 426.


Âdet Halinde Kılamadığı Namazları

Sonradan Kılmak Câiz midir?
Büyük fıkıh âlimi İbn Nüceym Bahrü'r-Râik isimli eserinde der ki: ''Bir
kadın, âdet ve lohusalık hallerinde kılamadığı namazları, o durumdan
çıktıktan sonra kazâ etmesi şüphesiz ki mekruhtur. Nitekim abdest alan
bir kimse, başını meshedeceği yerde bütün başını yıkasa bu da mekruhtur.
661

661-Öğüt, Kadın İlmihali, s. 69.


Erkek Namazdaki Hanımını Öpse Namaz Bozulur mu?

Erkek, namaz kılan hanımını şehvetle veya şehvetsiz öpse veya tutsa,
kadının namazı bozulur. Eğer bir hanım namaz kılan kocasını öpse,
kocasında şehvet olmasa namazı bozulmaz. 662

662-Heyet, el-Fetâva'l-Hindiyye, 1/67; Bilmen, Büyük İslâm İlmihali, 269 (İstanbul: Semerkand, 2002).


Canlı Resmi Bulanan Bir Odada Namaz Olur mu?

Dereler, dağlar, ormanlar gibi cansız resimlerin bulunduğu odada namaz
kılmak mekruh değildir. Ancak kıble tarafına asılmaması gerekir. Eğer
canlı resim olursa, orada namaz kılmak mekruhtur. Resim, namaz kılanın
önünde değil de sağ, sol, üst veya arka tarafında olursa tenzîhen mekruh
olur. Ön tarafında olursa tahrîmen mekruh olur.
Eğer resimler çıplak gözle farkedilemeyecek kadar küçükse veya ayak
altında olursa bir sakınca yoktur.663 Namaz kılınan yerler resim, heykel
ve benzeri şeylerden tamamen arındırılmalıdır.

663-Kâdîhan, el-Fetâva, 1/119; Şürünbülâlî, Merâkı'l-Felâh, s. 95; Döndüren, Delilleriyle İslâm İlmihali, s. 271.


Kadının Namazdaki Örtüsü Nasıl Olmalıdır?

Namazda avret yerlerini örtmek farzdır. Mükellef bir insanın açması ve başkasına göstermesi ve başkasının da bakması haram olan uzuvlara ''avret yeri'' denir.
Kadınların namazda el, yüz ve ayakları hariç bütün bedenlerini
örtmeleri farzdır. Sarkan saçlar da avretten sayılır. Ayak konusunda
farklı görüşler vardır; en sağlamı ayakların da örtülmesidir. Ancak bir
sebeple ayaklar açık namaz kılınmış ise bu namaz geçerlidir.
Avret sayılan yerlerden birinin tamamı veya dörtte biri, bir rükû veya
secde yapacak süre açık bulunursa namaz bozulur. Fakat dörtte birinden
noksanı açık bulunursa namaz bozulmaz.
Kadının kolu, saçı, başı, topuğundan dizine kadar olan kısım, ayrı ayrı
birer avret yeridir. Her birini tek olarak düşünmelidir. Kıyam ve rükû
birer rükündür.
Namaz esnasında avret mahalli açılan birinin onu hemen kapatması
halinde namazı bozulmaz. Fakat bir kıyam veya rükû süresince açık
bulunursa namaz bozulur.
İçini gösterecek kadar ince elbiseyle namaz kılmak câiz değildir.
Elbisenin darlığından dolayı avret mahallinin yerinin belli olması
mekruhtur, fakat böyle bir elbiseyle kılınan namaz sahihtir.

Yeterli Elbise Bulamayan Kadın Ne Yapar?

Avret yerini örtecek bir şey bulamayan kimse, oturarak ve ayaklarını
kıbleye doğru uzatarak ima ile namaz kılar. Çünkü bu hal örtünmeye daha
uygundur. Avret yerinin bir kısmını örtebilecek kadar bir şey bulan
kimse, onunla önce ön ve arka tarafını örter; sonra kalırsa butlarını ve
dizini örter. Kadın ise butlarından sonra karnını, sonra sırtını, sonra
dizlerini, sonra da kalan yerlerini örter. Bütün bunlar, namazın her
hâlükârda kılınması gereken bir farz olduğunu ifade etmektedir.

Cemaatle Saf Düzeninde Kadınların Yeri

Cemaat bir erkek ile bir kadın ise erkek imamın sağında, kadın ise arkasında durur.
Eğer cemaat iki veya ikiden fazla erkek ile iki veya daha fazla
kadından müteşekkil ise erkekler imamın arkasında, kadınlar da
erkeklerin arkasında saf tutarak dururlar. Eğer erkek çocuklar varsa
erkeklerden sonra, kadınlardan evvel saf tutarlar.

Cemaatle Namaz Nasıl Kılınır?

Cemaat erkek olsun kadın olsun, önündeki imama uymaya niyet etmelidir.
Bir kimsenin imama tâbi olmaya niyet etmeksizin imama uyması câiz olmaz.
Meselâ, kılınan namaz sabah namazı ise bu niyet şu şekilde olur:
''Niyet ettim, Allah rızâsı için sabah namazını kılmaya, uydum önümdeki imama.''
İmama uymuş olmak için başlama tekbirini imamın tekbirinin peşinden almalıdır. İmam ''Allahüekber'' diyerek namaza başlamadan önce tekbir alan kimse imama uymuş olmaz.
Kadınların imama uyabilmeleri için, imam olan kişi, onlara imamlığa
niyet etmiş olmalı ya da kendisine tâbi olan herkese imam olduğuna niyet
etmiş olmalıdır. Yoksa kadınların namazı sahih olmaz.

İmama Uyan Kimse Neleri Okur?

İmam tekbir alınca, cemaat de onun peşinden tekbir alarak ellerini
bağlar ve gizlice Sübhâneke'yi okuyarak susar. Diğer rek'atlarda hiçbir
şey okunmaz; sadece açıktan okunan namazlarda imam Fâtiha'yı bitirince
gizlice âmin der.
İmam, namazların içindeki tekbirleri yüksek sesle, cemaat de imamla
beraber yavaşça tekrar eder. Yalnız imam rükûdan kalkarken ''Semiallâhü
limen hamideh'' deyince cemaat de kendi işiteceği bir sesle ''Rabbenâ
leke'l-hamd'' der.
İmam ve cemaat rükû ve secdelerdeki tesbihleri tek başına kıldıkları gibi getirirler.
Kılınan namaz sabah, akşam veya yatsı namazının farzı ise imam ilk iki
rek'atta Fâtiha ve zamm-ı sûreyi yüksek sesle, üçüncü ve dördüncü
rek'atlarda ise Fâtiha'yı içinden okur. Cemaat, bütün rek'atlarda ayakta
bir şey okumayıp, dinler.
Kılınan namaz öğle ve ikindi namazının farzı ise imam bütün rek'atları
tek başına kıldığı şekilde eda eder; yalnız tekbirleri ve selâmı yüksek
sesle alır. İki ve dört rek'atlı namazların oturuşlarında imam ve cemaat
birlikte, kendi işitecekleri bir sesle, Tahiyyat'ı, Salli-Bârik ve
diğer duaları okurlar.

Kadın, Cemaatle Teravih Namazı Kılabilir mi?

Teravih namazı; kadın-erkek her müslüman için sünnet olan bir namazdır. Sünnet-i müekkededir. Çünkü Hz. Peygamber
(s.a.v) teravih namazını kılmaya devam etmişlerdir. Teravih toplam
yirmi rek'attır. Vakti, yatsı namazından sonra, vitirden öncedir.
Teravih namazının iki rek'atta bir selam verilerek kılınması en
faziletlisidir; ancak dört rek'atta bir selâm verilerek de kılınabilir.

Teravih namazı, iki rek'atta bir selam verildiğinde aynen sabah
namazının iki rek'atlık sünneti gibi kılınır. Dört rek'atta bir selâm
verilince de aynen yatsı namazının dört rek'atlık sünneti gibi kılınır.
Cemaatle kılındığı zaman, cemaat, teravihe ve imama uymaya birlikte
niyet eder.
Teravih cemaatle veya tek olarak vaktinde kılınamaz ise daha sonra kazâ edilmez.
Teravih namazı, ramazan ayının gecelerini ihya için sünnet ve fazilet
olan bir namazdır. Bir özür sebebiyle oruç tutamayan kimseler de teravih
namazını kılarlar. Yirmi rek'at teravih kılamayan hasta veya yaşlı
kimseler, sekiz rek'at da kılabilirler. Geceyi ihya için imkan olduğunca
kılınmalıdır.

Nakışlı ve Süslü Seccadelerde Namaz Kılınır mı?

Namazda kendini sürekli meşgul edecek nakış, işleme gibi süslerle
bezenmiş seccadelerde namaz kılmak tenzîhen mekruhtur. Çünkü bu huşû ve
huzuru bozar, kalbi dağıtır. Tefekkürü engeller. Hz. Enes (r.a) şu
durumu nakletmiştir:
''Hz. Âişe'nin ince bir örtüsü vardı. Bu örtüyü evin bir tarafına asmıştı. Üzerinde birtakım resimler vardı. Hz. Peygamber (s.a.v), ona, 'Bu perdeyi ortadan kaldır; çünkü ondaki resimler namazda gözüme takılıyor' buyurdu.'' 664

664-Buhârî, Salât, 15, Libâs, 93; Ahmed, Müsned, 3/151, 283.


Kadın Yabancı Erkeklerin Gördüğü Yerlerde Namaz Kılabilir mi?

Hanımlar, evinin dışında namaz kılarken yer seçiminde ve örtünme
şeklinde daha dikkatli olmalıdır. Bir kadını, camide, evde veya başka
bir yerde, namaz kılarken yabancı bir erkeğin görmesi, onun namazını
bozmaz. Bu günah da değildir. Bunun için kadınlar yolculukta, tarlada,
bahçede erkekler görecek diye namazı oturarak kılamazlar, çünkü bu
durumda özürsüz olarak namazın farzlarından biri olan kıyam terkedilmiş
olur. Bu durumda setr-i avrete dikkat edilmesi yeterlidir.

Otobüs ve Diğer Araçlarda Namaz

Peygamberimiz (s.a.v) binek üzerinde sünnet namaz kılmıştır.
Dolayısıyla mazeret olmasa da araçlarda sünnet namaz kılınır. Ancak
farzlar, bir mazeret yokken, araç ve binekte kılınmaz. Dine göre geçerli
mazeret, düşman korkusu, yol arkadaşlarını kaçırmak, hırsız ve yırtıcı
hayvan korkusu gibi durumlardır. Böyle dinî
bir mazeret olmadan otobüste namaz kılmak câiz değildir. 665 Hatta
vâcip olduğu için vitir namazı da mazeretsiz otobüste kılınmaz. 666
Gidilen vasıtayı durdurma imkânı varsa, ima ile namaz kılmak câiz
olmaz. Uçak türü bir vasıtayı durdurma imkânı yok ve vasıta durana kadar
vakit de çıkacaksa namaz vasıta içinde ima ile kılınır.
Mazeret olduğu zaman vasıtada namaz şöyle kılınır:
Önce, mümkünse kıble tayini yapılır ve farza başlarken ilk tekbir
esnasında kıbleye yönelir. Bu mümkün değilse, vasıtanın gittiği tarafa
kıble niyetiyle yönelir ve namaza başlar. Vasıtanın yönü onun kıblesi
hükmünde olur. Kıble yan tarafa düşüyorsa, o tarafa dönüp kıbleyi önüne
alır. İma ile işaretle namazını kılar. Eğer mola yerine yetişme ihtimali
varsa namaz tehir edilmelidir.667
Hanımlar Başka Odadan İmama Uyabilir mi?
Bir cami veya mescide bitişik bir odada hanımlar bulunsa, odanın
mescide açılan penceresi kapalı olduğu halde imamın sesi hanımlara
ulaşırsa, hanımların imama uyması câiz olur.668

665-Serahsî, el-Mebsût, 1/250.

666-Serahsî, el-Mebsût, 1/250.
667-Cezîrî, el-Fıkh ale'l Mezâhibi'l Erbaa, 1/206.
668-Menteşzâde, Fetevâ-i Abdürrahim, 1/7

Sünnet Yerine Kazâ Kılınır mı?

Hanefî mezhebinde farz namazların önündeki ve sonundaki sünnet
namazların yerine kazâ namazı kılmak uygun değildir. Kılınsa namaz kabul
olur, fakat tavsiye edilmez. Sünnetler kendi yerinde sünnet olarak
kılınmalı, kazâlar ayrıca kılınmalıdır. Faziletli olan budur.
Kuşluk, teheccüd, tesbih, tahiyyatü'l-mescid, evvâbîn gibi sünnette
öğretilen, özel bir ismi ve vakti olan namazları da kendi adıyla kılmak
tavsiye edilmiştir. Ancak bunların dışında sırf sevap olsun diye
kılınacak nâfileler yerine, namazların kazâsıyla meşgul olmak
gereklidir.669
Bir kimse meselâ, gece teheccüd namazını kıldıktan sonra, kazâsı varken
ayrıca nâfile namaz kılmaya devam etse ve kazâ namazını terketse bu
yanlıştır. Bunun yerine kazâ namazı kılmalıdır. Çünkü farz borcu olan
kimsenin önce bu borcunu ödemesi gerekir.
Namaz borcu çok fazla olanlar, gayr-i müekked sünnetler olan, ikindi ve
yatsı namazlarının ilk sünnetlerinin yerine bu namazlarını kazâ
edebilirler.

669-bk. İbn Âbidîn, Reddü'l-Muhtâr, 1/493


Namaz Borcu Para ile Ödenir mi?

Namaz dışındaki farz ibadetlerden oruç, zekât, hac ve kurban için para veya yerine bedel bularak ödeme şekli vardır.
Vefat eden bir kimsenin tutamadığı oruçları için, fakirlere fidye verme
imkânı vardır. Bu şekilde oruç borcu ödenmiş olur. Fidye için, varsa
ölenin bıraktığı malının üçte birinden ödenir. Yoksa vârisleri isterse
kendi mallarından öderler. Zekât da aynı şekilde ödenebilir. Hac için
bedel gönderilir.
Ölü, kılamadığı namazların fidyesinin verilmesini vasiyet etmiş ve buna
yeterli mal bırakmış ise vasiyeti yerine getirilir. Vâris ve
yakınlarından gönül hoşluğu ile bu işi üstlenenlerin verdiği fidye de
bir sadaka hükmünde olup ölüye fayda verir.670
Vârisler, ölen kimsenin, önce varsa maddî borçlarını ödemelidirler. Kul hakkı önce gelir. Sonra mânevî borçları tesbit edilip imkân nisbetinde yerine getirilir.

670-bk. Bilmen, Büyük İslâm İlmihali, s. 271-275 (İstanbul: Semerkand, 2002).


Çocuk Kusmuğu ile Namaz Kılınır mı?

Süt emen çocuğun kusmuğu temizdir.671 Ancak yemek yemeye başladığı
zaman sahih görüşe göre büyüğün ve küçüğün kusmuğu ister yemek olsun,
isterse su olsun, necistir, yıkamak gereklidir. Namaz kılan kendisi
kusar ve kusmuk ağız dolusu olursa abdestini bozar. Bu durumda namaz
kılması câiz değildir.672

671-Zeydân, el-Mufassal, 1/181-182.

672-Dâmâd, Mecmau'l-Enhur, 1/I2; Bilmen, Büyük İslâm İlmihali, s. 112.

Kadının Evin Dışına Çıkmasının Hükmü Nedir?

Evin dışı, kadının kendisine nikâh düşen kimselerle yüz yüze geldiği,
içli dışlı olduğu yerlerdir. Bir evin özel mülküne dahil olup
yabancıların izinsiz giremeyeceği avlusu, çatısı, dinlenme yerleri,
bahçesi, bağı, havuzu, spor alanı evden sayılır.
Zamanımızda, özellikle şehirlerde, bir zaruret yoksa çarşı-pazarlarda,
cadde ve sokaklarda sadece gezmek için bulunmamalıdır. Buralar kadınlar
gibi erkekler için de zararlıdır. Bu devirde halkın içinde harama
bulaşmadan yaşamak elinde ateş koru taşımaktan daha zordur.
Bir mümin helâl dairede iş, alışveriş, eğitim, ilim, hayra davet,
tedavi, akraba hukukunu koruma, hasta ziyareti ve umuma ait hizmetler
için dışarı çıktığında, Allah yolunda çıkmış olur.
Harama düşmeden yapılacak bir gezi, piknik, dinlenme, seyahat, oyun ve
eğlenceler de dinimizde güzel görülmüştür. Bütün bunları yaparken temel
ölçü şudur:
1. O vakit içinde yapılması gereken farz bir amel terkedilmemeli,
2. Bir harama düşülmemelidir.
Kadının dışarı çıkması zaruri ve hayırlı bir iş için de olsa edep
ölçülerine dikkat etmek zorundadır; yoksa kazancı zararını kapatmaz.
Cami, türbe ve tarihî yerleri ziyaret, kermes, vakıf çalışmaları, hayır
hizmetleri, sanat etkinlikleri, davet ve tebliğ vazifeleri gibi güzel
işler için evin dışına çıkan bir kadının hem niyeti güzel olmalı hem de
hal ve hareketleri edebe uymalıdır; aksi durumda zarar eder, günaha
girer.

http://gizlihazineler.turkforumpro.com

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz