GİZLİHAZİNELER DEFİNECİLER AKADEMİSİ
Arama
 
 

Sonuç :
 


Rechercher çıkıntı araştırma

En son konular
» 2013 -OCAK AYI İŞTİMASI YAPALIM Bİ GARDAŞLARDAN KİMLER VAR.
Çarş. Tem. 06, 2016 10:29 am tarafından korasoglu

» 14-mart-2015
C.tesi Mart 14, 2015 8:32 am tarafından BORAN38

» KARE-DİKDÖRTGEN OYMALAR ve ÇÖZÜM UYĞULAMALARI
Ptsi Eyl. 29, 2014 5:08 am tarafından kılıç3838

» sümbül...
Salı Eyl. 02, 2014 12:36 pm tarafından Battal Ebrail

» taşın üçgen şeklinde delinmesi bir define işareti midir?
Çarş. Ara. 18, 2013 8:05 am tarafından 56476364528

» deneme
C.tesi Kas. 23, 2013 7:54 pm tarafından CANTAR

» buldugumuz bir taş
Ptsi Eyl. 09, 2013 3:54 am tarafından cansu

» Eski rum evleri ve definesi
Ptsi Eyl. 09, 2013 3:46 am tarafından cansu

» kaya işaretler
Cuma Eyl. 06, 2013 10:30 am tarafından kurt ini

» taştan daire ve dörtgen
C.tesi Haz. 29, 2013 12:38 am tarafından yousef

Kimler hatta?
Toplam 3 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 3 Misafir :: 2 Arama motorları

Yok

Sitede bugüne kadar en çok 114 kişi Cuma Nis. 24, 2015 10:17 am tarihinde online oldu.
RSS akısı

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 



Bağlı değilsiniz. Bağlanın ya da kayıt olun

KİLİSE ANLAYIŞINA GÖRE İŞARET VE SEMBOLLERİN ANLAMLARI MANALARI

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

CANTAR











Enlarge this imageSayfayı küçültmek Gercek boyutunu görmek için buraya tıklayınız







Enlarge this imageSayfayı küçültmek Gercek boyutunu görmek için buraya tıklayınız



Enlarge this imageSayfayı küçültmek Gercek boyutunu görmek için buraya tıklayınız



Bir
sembol başka bir şey görünür bir işaret olsun, bir kişi, bir şey, bir
fikir ya da mistik bir deneyim. Kilise içinde sembollerin kullanılması
çok eski bir uygulama, geri başlangıçta doğru çıkıyor. çok derin bir
düzeyde, Seven Ayinler görülemez büyük gizemler gerçekliği temsil
fiziksel sembolleri var. Örneğin, vaftiz fiziksel olarak bize Kutsal
Ruh'un bize getirme eylemi göstermek için su ve sıvı yağlar kullanır
Tanrı'nın bir ailenin çocuğu olarak.
farklı bir düzeyde, semboller
bizi Kilisesi'nin tarih boyunca aziz hikayelerini anlatmak için
kullanılmıştır. biz bu yana onları karşılanmazsa ne aziz çok benziyordu
bilmiyorum, onları bize anlatmak sembolleri kullanır. bir heykel ya da
bir aziz simgesi zaman, onların sembolü hemen her zaman onlarla birlikte
insanların ve gösteriliyorsa onların hikayesi onları hatırlatmak bilmek
yardımcı gösterilir.
Katolikler olarak, Communion Saints of
inanıyorum. Bu da demek ki bizden önce gitmiş olan tüm kutsal insanlar
cennette hepimiz Tanrı ile ve dua için birgün onlara katılmaya muktedir
olduğuna inanıyor demektir. Peki bunu nasıl yapabilirim? hayatımızın
canlı olarak onlar yaptığı gibi. , Nasıl kutsal olarak davranması nasıl
Biz aziz için örnek olarak bakmak, ne kadar güçlü İsa Mesih'e iman ve
Bizim Heavenly Baba kalmak.

Aşağıda aziz ve bizim Saint Arama ve
Litany oyunları içerdiği sembol bir listedir. Bu konu hakkında daha
fazla bilgi için bu sayfanın altındaki bizim kaynak listesi bakın. Not:
yapmak değil bilgileri kullanarak size verilen herhangi bir araştırma
ödevi için temel olarak bu sayfada bulabilirsiniz Lütfen! Bu sayfadaki
tüm bilgileri (ve doğru bir biçimde belgelenmiş) bizim kaynak liste
üzerinden bulunabilir.


St Ambrose d. 397 - fil, itirafçı, doktor
Sembol: kovan (belagat)
onun
tatlılık insanları çekiyor çünkü güzel konuşan demektir büyük bir
konuşmacı olmak için. An güzel konuşan kişi bazen bal bir ses var, dedi.
Orada ne zaman Saint Ambrose bir bebek, arılar üzerinde yerleşmiş bir
küme olduğunu söyleyen bir efsane ağzına, onun büyükleri) büyük hatiplik
hediyeler (belagat tahmin etmeye yol açar. Pek çok kez sapkınlığı karşı
Kilisesi savunmak konuştu.

St Anne 1 yüzyıl M.Ö. Meryem - anne
Sembol: kitap (kutsal kutsal, tanrısal yazarlık)
St
Anne Meryem ve İsa büyükanne annesiydi. Özellikle St Anne ilgili kitap
nasıl St Anne kutsal korku ve Tanrı sevgisi ile birlikte Mary ilahi din
dersleri yansıtır.

Çöl St Anthony d. 356 - başrahip, keşiş, itirafçı
Semboller: çan (davetiye, ibadet) çağrısı domuz (kişisel sembol)
Çan
birçok kutsal dini aziz için bilinen holier hayatlarını önderlik edecek
insanları aramak için vardı bir sembol olarak kullanılmaktadır. St
Anthony's Zaman içinde cilt hastalıkları bazen şişme azaltmak ve kaşıntı
domuz yağı uygulanarak tedavi edildi. Çünkü bu aziz's mucizevi
müdahaleler aynı koşullarda yardım, o sanat bir domuz ile temsil
edilmiştir.

Azize Barbara d. 325 - şehit
Sembol: top (kişisel sembol)
Aziz
Barbara ona itaatsizlik bir kulede babası tarafından hapse atılmış
güzel bir kız oldu. Daha sonra Hıristiyanlık onu dönüştürme, ama onu
öldürdü hemen yıldırım ölü basıldı. Kuleleri ve ölüm gökten ona bağlı
nedeniyle, o toplar ile ilişkili olmuştur.



Aziz Benedict d. 547 - başrahip
Sembol: fincan (kişisel sembol)
Batı
manastır babası, Aziz Benedict dua katı bir kural geliştirdi ve iş. O
bir keşiş gibi, ama onun kutsallık, keşiş bir grup yüzünden hayatına
başlayan onlara katılmak istedi. Daha sonraları sıkı kural dayanıklı,
onlar çalıştı onu St. Benedict bir fincan (bazen kırık) o zehir fincan
mübarek çünkü o zararsız hale temsil edilir zehir.


St Kildare of Brigid d. 523 - bakire, başrahibe
Sembol: inek (kişisel sembol)
Bir
pagan İskoç kralı ve bir Hıristiyan köle tarihi, St Brigid St Patrick
ve vaftiz oldu daha sonra vaaz etkilendi. O ve ihale kalp vardı o
zavallı onu master eşyalarını giving uzağa tanınıyordu. When she sonra
aldı annesinin master süt sorumlusu, yine sık sık uzak, henüz
zenginleşti üretmek verdi. annesi Druid usta tarafından serbest
bırakıldı bu mucize çünkü.

Aziz Daniel 6. yüzyıl M.Ö. - Peygamber
Sembol: aslan (güç, metanet, cesaret)
Aziz
Daniel bir Eski Ahit dört büyük peygamberlerden biridir. Bu dört
peygamberlerin Yeni Ahit gospel yazarlar gölgelemediğini. Daniel St
Mark, sembol bir aslan (kanatlı) olan prefigurement olduğunu. Aslan da,
gücü temsil eder metanet ve cesaret, tüm özellikleri Daniel gösterdiği o
aslan ini girdi.

St Galler David d. 544 - başpiskopos, itirafçı
Sembol: harp (kişisel sembol)
St
David Galler kralının oğlu ve Kral Arthur ile ilgili olduğu söyleniyor.
O bir manastır ve eğitim aldı daha sonra başkanı oldu. Bir gün,
Hıristiyanlık nefret birçok pagan ozanların müzik ve şarkı yoluyla
insanlara öğretti. St David sert Mesih'in hizmetine bu ozanları birçok
dönüştürmek için çalıştı. Manastırlarda keşişler ozanları müzik göğe
ruhlarını kaldırmak zorunda mutlu etti.

Caesarea St Dorothy d. 303 - şehit
Sembol: çiçekleri (güzellik, sevimlilik, özel mucize)
St
Dorothy güzel bir Hıristiyan bakire idi. O yargılandı ve ölüme onun
dindarlığı nedeniyle Roma valisi tarafından İnancını mahkum. Gittiğinde,
genç bir avukat Theopholis dalga ondan çiçek göndermek istedi adlı
neden olduğu gibi göksel bahçe. O olur, ve daha sonra bir melek, genç
bir çocukken ona. Theopholis bu mucize nedeniyle dönüştürülmüş meyve ve
çiçek sepeti taşıyan ve ortaya daha sonra da inancını için şehit
olduğunu söyledi.

St Edmund d. 870 - kral, şehit
Sembol: ok titreme (şehitlik enstrüman)
Kral
East Anglia, St Edmund halkı için adalet ile ilgili bir model hükümdarı
olduğu gibi. Danimarkalılar tarafından işgal off mücadele ederken
yakalandı ve pagan Danimarkalılar yaptığı insanlara vermeyi emretti. O
bunu reddetti diye şanti, oklarla, atış ve idam dövüldü.




St Elijah 9. yüzyıl M.Ö. - Peygamber
Sembol: Mağara (kişisel sembol)
Bu
Elijah misyonu antlaşmanın yeniden açmasını ve İsrail halkının gerçek
inanç restore edildi. Bu nedenle uygun olduğu Elijah Mt iade edildi.
Horeb (Sina) burada söz aslında Musa'ya ortaya çıktı. , Bir küçücük
fısıldayan ses "olarak olarak o, deprem ve yangın, Tanrı'nın gelecek
habercisi fırtınaları tanık bir mağarada, sığındılar dağda iken. Ama
İlahi Durum sonunda ona geldi.

St Elizabeth Portekiz d. 1336 - kraliçe
Sembol: kron (egemenlik, sıkıntı üzerinde zafer)
St
Elizabeth Portekiz St Elizabeth Macaristan büyük-yeğen, kimin o seçildi
için. O, saat ve düzenli din eğitimi dua günlük ayini ile dindar bir
terbiye vardı. O Queen Portekiz 12 yaşındayken oldu. O bir vefasız King
fakir bir evlilik yaşadı. Onun çabaları nedeniyle bir arabulucu olarak
ona aile içinde kan dökülmesini önlemek için biliniyordu. Taç zorluklara
kendisine egemenlik, zaferi temsil etmektedir, ve sonsuz hayat iman
sayesinde kazandı.

St Francis Assisi d. 1226 - itirafçı
Sembol: Kuş (doğa, insan ruhları)
Aziz
Francis Assisi iyi doğa sevgisini tanınıyordu. Ayrıca tüm insanlar
sevdi ve onlarla İncil İsa paylaşmak istiyordu. Kuş doğa sevgisini
temsil etmektedir, ama aynı zamanda insan ruhunu birçok için bir
semboldür biri onun kutsal ömrü boyunca değişti. Bir hikaye nasıl St
Francis bir yolculuğa vazgeçtiğimiz alan kuş dolu vaaz etmek, Tanrı'nın
söylemeye onlara yalvaran söyler her zaman övgü, hangi onlar şan uzağa
uçtu.

Aziz Gabriel - Archangel
Sembol: "Ave Maria Gratia Plena" kaydırma (Mary mesaj)
Aziz
Gabriel biri üç baş meleklerden İncil adlı biridir. Onun adı "Tanrı"
nin Messenger anlamına gelir. O Daniel için (mesaj getirdi Ahit),
Zachary için (içinde Yeni Ahit), Eski ve tabii ki doğru Mary, o dünyaya
Saviour ayı tercih edilmişti duyurdu. kaydırma Mary için, Latin ilk
kelimeler (ile), "Hail Mary, zarafet dolu!" mesajını sembolize

St Genevieve d. 512 - bakire
Sembol: (Mum özveri, inanç ışık)
Mum
St Genevieve güçlü bağlılık ve Fransa'da çekişme inanç ortasında kez
ışığı temsil eder. Yedi yaşına, o Aziz Germanus İngiltere'ye yolda
olduğunu, dostluk ve kim onun kutsallığını foretold. O dini yaşı 15
olarak yemin etti. onu ömür boyunca o vizyonlar ve kehanette afetler ve
işgaller vardı. Bu vizyon, Çünkü o dua Paris halkının örgütlü Tanrı'nın
koruması için.




Aziz George d. yaklaşık 303 - şehit
Sembol: (Şeytanın yenilgi dragon öldürüldü)
Rivayete
göre, St George bir ejderha ki yenilgi olamazdı gazabı bir kasaba
kaydedilmiş ve bize hangi saf kızların feda edildi ekledi. O tüm
topluluğa dönüştürülmüş ejderha mağlup sonra. Bu temsil büyüyen bir
hikaye St George's inanç ve savunma onun (ejderha) şeytanın Wiles karşı
gerçeği. gerçeklik yılında imparator Diocletian, kendisi için o sonunda
şehit edildi karşı inancını savunan bir askerdi.


St Nivelles of Gertrude d. 655 - bakire, başrahibe
Sembol: fare (Araf ruh)
Saint
Gertrude İngiltere'de çok popüler bir aziz olduğunu Lowlands ve komşu
ülkeler. O Purgatory geçmişte fareler tarafından temsil edilmiştir
içinde ruhlar için büyük bir özveri vardı. 1822 sonlarına kadar olduğu
gibi, altın ve gümüş teklifleri fareler hala edildi Köln onun türbe sola
olmak.

Aziz Gregory Büyük d. 605 - Papa, itirafçı, doktor
Sembol: (Güvercin alçak gönüllülük, tevazu, alçakgönüllülük, masumiyet, ilahi ilham, barış)
Barışı,
tevazuyu, alçakgönüllülük, tevazu, ilahi ilham sembolü ve masumiyet
güvercin. Aziz Gregory Kilisesi hizmet, yaşamı boyunca, rahip,
ilahiyatçı olarak, tüm bu somutlaşan ve piskopos. Mütevazi, tevazu,
alçakgönüllülük ve masumiyet başlık yılında papa olarak tercih
yansımıştır "Hizmetçi Memurları of God" . O'nun barışçı çabalar. Divine
ilham Roma yedek kuvvetleri işgal ile müzakereleri, esirleri ransoming
ve Yahudi halkının korunması dahil, prolifically, Gregorian Chant
gelişimine etkisi yazmak İngiltere dönüştürmek götürdü.

St Küçük James d. yaklaşık 61 - havari, şehit
Sembol: (Şehitlik aleti gördüm)
St
James Küçük bir orijinal oniki havariler biriydi. İsa'nın kuzeni ve St
Jude kardeşi idi. O, gruesomely 96 yaşında şehit kadar. Hıristiyan
Kilisesi Kudüs'te Bu söylenen yol o Tapınağın üst, ama atıldı o sonra
taşlandı dayak düşmek hayatta çünkü ve biçilmiş parça parça.

Arc St Joan d. 1431 - bakire, şehit
Sembol: kalkan (yiğitlik, Allah muhafaza)
St
Joan Saint Catherine, Saint Margaret gelen vizyonlar alınan bir Fransız
köylü kız ve Saint Michael oldu. Fransa İngiltere kontrolü altında
iken, bu vizyonlar gerçek Fransız Kralı bulmak için, onu ve tahtını geri
yardımcı Joan teşvik zafer Fransız ordusuna kurşun. O sonuçta bir
sapkın olarak, şehit oldu ama sonra tekrar denedim ve bir aziz ilan
etti.

St Joanna d. 1 yüzyıl - mürit
Sembol: kuzu (Lord yükseldi)
St
Joanna İsa'nın döneminde yaşamış. O Kral Herod ile temsilcinin karısı
vardı ve Baptist bir defin St John başkanı verdik söyleniyor. İsa'nın
bir öğrencisi olarak, o O'na ve sağlanan havarilerin (Luka 08:03). kuzu
Luke hesap (24:10) hangisinin ilk Paskalya üzerinde boş mezar keşfetti
üç kadın olarak onun listeleri temsil eder.

St John the Apostle d. yaklaşık 100 - havari, evangelist
Sembol: (Kişisel sembol) kartal
St
John biri Yeni Ahit'in İncili dört yazar biridir. Sembolik olarak, her
gospel yazar, dört kanatlı yaratıklar Vahiy Kitabı Hezekiel Kitabı ve
açıklanan, yani kanatlı adam tarafından temsil edilmektedir kanatlı
aslan, kanatlı buzağı ve kartal. St John kartal tarafından çünkü kartal
kanatları üzerinde cennet çok tahta uçmak onun İncil'i kelimelerin
başından sonuna kadar temsil edilmektedir.

St Joseph d. İsa'nın 1 yüzyıl - beslemek baba
Sembol: marangoz kare (kişisel sembol), zambak (kalp saflık)
St
Joseph İsa'nın teşvik babasıdır. O bir marangoz olarak çalışmış ve
böylece marangoz kare ile temsil edilir. Zambak kalp ve istekli
Tanrı'nın planı takip etmek onun saflık. Legend temsil bizi nasıl Joseph
Mary kocası olarak seçildi söyler. suitors onunla evlenmek isteyen bir
grup, ama Joseph bir çubuk o mucizevi kutsal ruh gibi çiçekli taşınan
çünkü seçilmiş bir güvercin olarak ortaya çıktı bildin oldu.



Aziz Havari Jude d. 1 yüzyıl - havari, şehit
Sembol: gemi (misyoner yolculuklar)
St
Jude St James Küçük kardeşi ve Meryem ve Yusuf'un bir yeğenidir. O,
Yeni Ahit'te mektupları yazdı. St Simon ile o Mezopotamya, Suriye ve
İran boyunca İncil'i vaaz verdi. Gemisi her ikisi onun misyoner
yolculuklar ve hızlı dünyanın fırtınalı dalgalara karşı çabalarıyla
düzenlenen yeni Kilisesi simgelemektedir.



St Leonard d. 559 - keşiş, başrahip, itirafçı
Sembol: kilit ve zincir (kişisel sembol)
St
Leonard Kral Clovis I. St Remigius tarafından dönüştürülecek ve daha
sonra bir keşiş oldu mahkemede bir Fransız asilzade oldu. O, esirlere
karşı dikkate değer bir hayır vardı biliniyordu mahkumlar mucizevi
yoluyla zincirlerinden teslim olduğu için onun şefaat dualar. rağmen
Onun temel amacı, kötü işleri işledikleri herkesin sahip olmak ve
onların günahları gerçek doğasını anlamak onlardan itiraf üzerinden
yayınlanacak.

St Lucy d. 303 - bakire, şehit
Sembol: lamba (İsa'nın ışığı)
Ismi
Lucy "Bringer Işık anlamına gelir. O kalbine Mesih'in ışığı ve tüm onu
çevresinde bu ışığı gördük, annesi onu cellatlara St. Lucy St Agatha
mezarı o dua izin annesi kanamaların tedavi olur. o mucizevi şifa sonra
annesi dönüştürülür. Lucy evlenmek reddetti Çünkü, o işkence gözleri
dışarı yırtık olmasından edildi. Bundan sonra, o noktadan öküz rağmen
kullanılıyor, ne de hareket olamazdı herhangi bir ahşap onu yakmak
tutuşturmak. Sonunda bir hançer ile bıçaklanarak kalarak şehit oldu. Bu o
ölmeden önce onun vizyonunu yeniden söylenir. Lamba ışığı böylece,
tıpkı Lucy ve Mesih'in ışık yaymak mucizevi tekrar gözden verildi
görebilirsiniz sağlar.

Tur St Martin d. 400 - fil, itirafçı
Sembol: kaz (kişisel sembol)
St
Martin de bir dilenci daha sonra ona göründü soğuk gece, üzerinde İsa
pelerin giyen bir rüyada pelerinini yarısını veren tanınır. Söyledim
çünkü kaz bazen onu sembolize için kullanılan bir Honking kaz O Tours
piskoposu yapılmaktadır önlemek için sakladı sonra, onun saklandığı
yerden ortaya!

Aziz Havari Matthew d. 90 - havari, evangelist, şehit
Sembol: 3 para torbaları (kişisel sembol)
St
Matthew biri orijinal 12 havarisinden biri dört İncil yazarlarından
biriydi. Para torbaları Roma İmparatorluğu için vergi tahsildarı gibi
onun günahkar doğası olarak St Matthew eski işgal temsil eder. Onun
konumu vergi toplayıcısı üzerine "düşman" ile işbirliği gibi
görünüyordu. Insanlar ne zaman böyle bir hain ile İsa yaptığını görünce
şaşırdık O hitaben yaptığı konuşmada, "sadece, ama günahkarların aramak
için değil gelmişti ki."


St Michael - Archangel
Sembol: (Tanrı'nın gücü kılıcı yanan)
Aziz
Michael baş meleklerden ve göksel konak prensi ilkidir. Sık sık
yakışıklı bir savaşçı melek alevli kılıç taşıyan, Tanrı'nın gücünü
temsil olarak gösteriliyor. Öyleydi Michael liderliğindeki iyi şeytan ve
melekler karşı melekler kim arkasını döndü Tanrı.


St Patrick d. yaklaşık 5 yüzyıl - fil, itirafçı
Sembol: (Şeytan, günah, Man, bilgelik, yalancılık ve sonbahar) yılan
Bir
çocuk olarak, St Patrick İngiltere evinden çalındı ve İrlanda'da köle
olarak satıldı. kaçış sonra bir rahip oldu. Daha sonra bir piskopos
seçildi geri İrlanda'ya orada Hıristiyanlığa tüm ülke dönüştürülen
gönderildi. Bir efsaneye göre St Patrick dışarı İrlanda tüm yılanlar
sürdü söyledi. Bu simgeler o insanların kötü uygulamaların kurtuldum
nasıl ve Tanrı onların ibadet için iyi tuttu.


St Paul d. yaklaşık 68 - havari, şehit
Sembol: at (kişisel sembol)
Yahudi
asıllı bir Roma asker olan St Paul yeni Hıristiyanlar zulüm. Bir gün
Şam'da iken yolda bazı Hıristiyanlar, kör edici bir ışık gökyüzünde
parladı tutuklama ve atını St Paul çaldı. Bir ses ona şöyle dedi:
"Tanrım, sen eziyet mısın?." (Acts 9:1-9) O andan itibaren, Paul
hayatının öteki ulusların dünya için Mesih'in haber yaymak için
misyonerlik yolculuklar yaparak geçirdi.




St Peter the Apostle
d. yaklaşık 68 - havari, şehit
Sembol: İki çarpı işareti tuşları (Office Tuşları)
İsa,
Aziz Peter bunun üzerine Onun Kilisesi (Peter ") rock anlamına gelir
kuracağına rock olacağını söyledi. Bu nedenle, Aziz Peter ilk Papa oldu.
Geçtik tuşları" Office Keys "tarafından verilen sembolize İsa
yeryüzünde Kilisesi (Matta 16:19) hangi güç affetmeyi ya da günahları
kalmasıdır. Bir anahtar aforoz, tövbe etmez günahkar bir kilitli kapı
temsil eder. Absolution için diğer önemli standları, için Türkiye için
açık kapı tövbekâr.

St Philip Neri d. 1595 - rahip, itirafçı
Sembol: zambak (kalp ve ruhun saflık)
St
Philip Neri Roma'da Oratorians bir toplum kurdu. O ve vizyonları vardı
onlar itiraf önce penitents günahlarından söyleyebilirdi büyük bir günah
olarak biliniyordu. Zambak ruhun ve kalbin onun saflığı simgeler.


St Philomena d. yaklaşık 303 - bakire, şehit
Sembol: (İsa umut, şehitlik enstrüman çapa)
yaş
13 olarak, St Philomena babası tarafından İmparator Diocletian's gelin
olmak söz vermiştir. O reddetti. zaman onu ikna etmedi işkence, o emri
verildi öldürülmeye. An boynundaki ve bağlıydı çapa diye nehre atıldı .
Angels gelip ipi kesip o nehirden elbiselerini üzerine bir damla su
olmadan ortaya çıktı. onu denemeler ve İsa ona umut sembolize çapa.

St Raphael - Archangel
Sembol: balık (şifa)
Adı
Raphael kastediyorum "Tanrı". St Raphael, archangel, iyileşmiş olan
Tobias, Sarah yılında annesi iblis püskürterek, yanma balık karaciğer
koku kullanarak ve talimat babasının vizyon iyileşmek için bir safra
uygulanarak balık. Bu hikaye Tobit Kitabında görünür. Böylece balık şifa
ve St Raphael eski bir sembolüdür.

St Simon Zelotes d. 1 yüzyıl - havari, şehit
Sembol: (Seyahat) kürek geçti ve (şehitlik aleti gördüm)
Aziz
Simon biri orijinal 12 havariler İsa'nın çağrısı oldu. St Jude's
arkadaşı onun misyonerlik yolculuklarda oldu. Kürek bu çok seyahat
etmektedir. Onun şehitlik testere ile sembolize edilir. Ölümünün kesin
bir şekilde bilinmemektedir, ama genellikle gelmiş biçilmiş parça parça
ya da idam düşünülmektedir. Onun şehit olduğu kesindir.

Aziz Theodore d. 306 - şehit
Sembol: (Kişisel sembol) timsah
Aziz
Theodore Doğu Roma İmparatorluğu'nun içinde yaşadı. O imparatorun
ordusunda bir asker, ve, ne zaman bir ferman Hıristiyanlara karşı
yayımlandığında, o mahkemede Amasea olarak pagan tanrılarına kurban
teklif istendi. O , İsa Mesih'in ilahiyat onun inancı ilan reddetti.
Verilen zaman onun cevabı yeniden düşünmeye, o Tapınağı Kybele'nin (bir
pagan tanrıça aşağı yakılarak) geçirdim. Bu suç için işkence ve
tehlikede yandı. timsah temsil bir pagan Tapınağı ile onun. Aziz
Theodore tahrip ilişkili tanrıların bir Venedik, İtalya, onun kare büyük
bir sütunda onu putperest timsah üzerinde zafer duran gösteren
ekranların koruyucu aziz biridir.

Lisieux St Therese d. 1897 - bakire, doktor
Sembol: (Kişisel sembol) gül
St
Therese, tüberküloz 24 yaşında ölen kısa fakat yoğun bir yaşam sürdü. O
Lisieux at Carmelite manastır onu iki ablası ile birlikte yaşıyordu.
Tüm onun enerjileri ne diye seslendi mükemmelleştirmek harcandı yedi yıl
için "Little Way "çocuksu merakla. Pope John Paul II Tanrı düşündüğünü
onun yolu ona bir doktor kilise yapılmış. hep çiçekler sevilen ve
yeryüzünde iyi" bir gül "duş - mucizeler düşüş sağlayarak yapıyor onu
cennete harcama sözü - Onun ölümünden sonra.


St Thomas More d. 1535 - avukat, devlet adamı, şehit
Sembol: balta (şehitlik enstrüman)
St
Thomas More Lord Chancellor İngiltere kralı Henry VIII, arkadaşı idi ve
sadece ikinci oldu. Ahtapot Kral Papa yukarıdaki İngiltere Kilisesi'nin
başı olarak yemin istendi, St Thomas reddetti. O, Londra Kulesi
hapsedilmiş ve istifa sonunda kendi dini inançları viraj reddettiği için
idam.

Marsilya, St Victor d. 290 - şehit
Sembol: yeldeğirmeni (şehitlik enstrüman)
St
Victor Marsilya'daki Roma ordusunda bir asker oldu. O firma kendi
niyetle İmparator ziyareti sırasında yerel Hıristiyanlar öğütlenen.
Bunun için, o hapsedilmiş ve işkence, ama üç cezaevi gardiyanının
dönüştürülür. Jupiter tütsü teklif reddederek sonra bir değirmen taşı ve
idam altında ezildi. hangi değirmen taşı bir parçasıdır yel değirmeni,
şehit bir sembolüdür.

http://gizlihazineler.turkforumpro.com

CANTAR




Hıristiyanlık'ta Yaygın Olarak Kullanılan Diğer Semboller ve Haç Figürleri



Şekil 1


1- Anchor (lenger veya gemi demiri); güven, ümit ve ebedî kurtuluşu sembolize eder ve “can lengeri gibi emin ve metin olan o ümidimiz vardır ki, perdenin iç tarafına girer, oraya önden gidenimiz, İsa, Melkisedek tertibi ebediyen başkahin olarak girmiştir
[11]” mesajından dolayı büyük bir öneme sahiptir. Bir Hıristiyanlık sembolü olarak kullanılan bu işaret, zorluk ve zahmetlere karşı umut ve imanı gösterir. Bu demir çapalar zamanla gelişerek 3. yüzyılın başında haça benzer bir şekil almaya başlamıştır. Haça gerilmeye işaret etmesi için de bazen üzerine balık figürü yerleştirilmiştir. (Bkz. Şekil 1).

Şekil 2

2- Balık; ilk dönem Hıristiyanlığında İsa'yı sembolize eden en önemli motiflerden biri olarak görülmüştür. Yunanca'da “Iesous Christos Theou Yios Soter” (Kurtarıcı Tanrı'nın Oğlu İsa Mesih) cümlesinin ilk harfleri, yine Yunanca'da balık demek olan ICHTHYS ismini teşkil etmektedir. Bundan dolayı ilk dönemlerde yaygın olarak kullanılmıştır.
[12] (Bkz. Şekil 2).



Şekil 3


3- Kuzu: İsa, Tanrı Kuzusu olarak görülmektedir. (Bkz. Şekil 3).





Şekil
4

4- Beyaz Güvercin:Kutsal Ruhun sembolüdür. Genel olarak barış ve umudun da işaretidir. (Bkz. Şekil 4).




Şekil 5

5- Tavus: İsa'nın yeniden dirilişinin bir sembolü olarak kabul edilmektedir. St.Augustin tavusun etinin uzun süre bozulmadan sağlam olarak kaldığını ifade etmiştir. (Bkz. Şekil 5).




Şekil 6

6- Pelikan; keffaretin ve kurtuluşun bir sembolü olup duvar resimlerinde, fresklerde ve cam boyamalarda çok kullanılmaktadır. Ayrıca inanışa göre, Pelikan kendisini yaralayıp, ölmemesi için yavrusuna kanından vermektedir. Bu ise, İsa'nın insanın kurtuluşu için kendisini feda etmesine işaret etmektedir. (Bkz. Şekil 6).




Şekil 7

7- Gemi: Nuh'un gemisine binmeyenlerin yok olması gibi, Hıristiyan olmayanların da kurtuluşa eremeyeceğine göndermede bulunmakta ve havarilerden Petrus'un balıkçılıkla uğraşmasından dolayı ilk dönem kilisesi bunu bir sembol olarak kullanmıştır. (Bkz. Şekil 7).




Şekil 8

8- Anahtarlar: Papalığın güç ve otoritesinin bir sembolüdür. “Göklerin melekûtu anahtarlarını sana vereceğim, yeryüzünde bağlayacağın her şey göklerde bağlanmış olur ve yeryüzünde çözeceğin her şey göklerde çözülmüş olur”[13] şeklinde Mesih'e gelen hitaptan ilham alınmıştır. (Bkz. Şekil 8 ).



Şekil 9

9- X ve P harfleri; Christos kelimesinin ilk harflerini gösterdiği için kutsal bir sembol olarak kabul edilir. Hıristiyan kaynaklarında çoğunlukla Yunanca İsa Mesih'in ilk harflerinden oluşan X P harflerini görmekteyiz ki buna Aziz Andrew haçı da denilmektedir. Çünkü geleneğe göre Aziz Andrew bu şekilde haça gerilmiştir. (Bkz. Şekil 9).




Şekil 10

10- Alfa Omega: Yunan alfabesinin ilk ve son harfleri olup İsa da “İlk ve Son”
[14] olarak nitelendirildiği için Mesih'i sembolize eden önemli bir işarettir. (Bkz. Şekil 10).



Şekil 11

11- IHS sembolü IHESUS'un kısaltılmış şeklidir ve çok yaygın bir sembol olup Ortaçağ'da “İsa'nın Adıyla” bu tarzda söylenmekteydi. Popüler inanışta yaygın olan “Iesus Hominum Salvator” (İnsanlığın Kurtarıcısı Mesih) veya “In His Service” (Onun Hizmetinde) monogramlarıyla bir ilgisi yoktur. (Bkz. Şekil 11).




Şekil 12

12- T harfi (crux commisa veya tau) şeklindeki bu sembol Tertullian tarafından haçın gerçek formu olarak kabul edilmiştir. İsa geldikten sonra inanan herkesin alnı, Kudüs'te bu şekilde damgalanacaktır. Zaferi sembolize eden bu harf bayrak, sancak ve amblemlerde görülen Yunanca bir harftir. İkinci yüzyıldan kaldığı bilinen bir metinde “T harfi şeklindeki haç nimet, lütuf ve kerem demektir” ibaresi geçmektedir. Birçok kilise babası da T harfiyle İsa'nın haça gerilmesi arasındaki ilişkiye değinmişlerdir. Bu figüre 2. yüzyıldan kalma zindanlarda sıkça rastlanmaktadır.
[15] (Bkz. Şekil 12).



Şekil 13

13- Crux immisa veya Latin haçı Hıristiyanlık dünyasında çok yaygın olarak kullanılmakta ve İsa'nın bu şekildeki bir haçta öldüğüne inanılmaktadır. (Bkz. Şekil 13).




Şekil 14


14- Bizans haçı: Doğu Katolik ve Doğu Ortodoks Kiliselerince kullanılmakta ve üstteki ikinci haç INRI yazısını, alttaki de İsa'nın çarmıhta ayaklarını koyduğu yeri gösterir
[16]. (Bkz. Şekil 14).



Şekil 15

15- Slav haçı: Doğu Katolik ve Rus Ortodoks Kiliseleri tarafından kullanılan ve Bizans haçına benzeyen bir semboldür. Tek farkı alttaki dayanağın diyagonal olmasıdır. Bu şekildeki yana yatış Mesih'in çarmıhta iken çektiği elem ve ızdırabın sonucudur. Ayrıca düşük tarafın günahkarları ve cehennemi, yüksek tarafın ise göğü ve cenneti işaret ettiğine inanılır. Diğer yandan düşük taraf İsa ile birlikte asılan kötü hırsızı, yüksek taraf ise, cennette onunla birlikte olacağına inanılan iyi hırsızı temsil etmektedir. (Bkz. Şekil 15).




Şekil 16

16- Yunan haçı: Hıristiyanlığın baskı gördüğü dönemlerde çok kolay saklanmaya müsait olması yönüyle öne çıkmış ve daha sonra da devam etmiştir. (Bkz. Şekil 16)




Şekil 17


17- Kudüs haçı: Haçlıların haçı olarak da adlandırılır. Avrupalılar Haçlı Seferleri esnasında Müslümanlarla savaşırken Hıristiyan askerlerin omuzlarında ve bayraklarında taşıdıkları bir haç sembolüdür. Beş Yunan haçından oluşmaktadır. (Bkz. Şekil 17).




Şekil 18

18- Malta haçı; şövalye Aziz Yuhanna'nın faaliyetlerini ve kuruluşunu temsil eder ki, Kudüs'e gelen Hıristiyan hacılara hizmet eden ve Haçlı Seferleri esnasında da askerlere yardımda bulunan bir kişidir. Haçın her bir ucundaki iki sivri yönlerin toplamı sekiz etmekte ve bu da İsa'nın Dağdaki Vaazı'nın ilk sekiz emrine delalet etmektedir.
[17] Acı çekme, haçın alttaki ucu; umut, zirvesi; çaba, yatay kolun sol uç noktası ve inayet, kolun sağ uç noktası olarak da yorumlanmaktadır.[18] (Bkz. Şekil 18).



Şekil 19

19- Vaftiz haçı; iki Yunan haçının iç içe geçmiş şeklinden ibaret olup, Christ'in ilk harfi olan X, vaftizin ve yeniden doğuşun sembolüdür. İlk Hıristiyan yapılarında Yunanca Mesih (Xristos) isminin ilk harfini göstermek üzere X harfi bazen bir balık tarzında resmedilmiştir. Bazen de I ve X harfleri ki her ikisi de Yunanca Mesih İsa (Iesus Xristos) deyiminin ilk harfleri olarak kullanılmıştır.
[19] (Bkz. Şekil 19).



Şekil 20

20- Calvari haçı; iman, ümit ve sevgiyi simgeleyen üç basamaklı bir haçtır. (Bkz. Şekil 20).




Şekil 21

21- İncil haçı; alttaki dört basamakla Dört İncili göstermektedir. (Bkz. Şekil 21).




Şekil 22

22- Crux decusatta veya Aziz Andrew haçı; Roma rakamlarından 10'u göstermekte ve bu din adamının bu tarzda bir haç taşımasından dolayı böyle adlandırılmıştır. (Bkz. Şekil 22).




Şekil 23


23- Kelt haçı; İrlanda ve İskoçya bölgelerinin Hıristiyanlaştırılmasını simgelemekte olan genellikle taştan haçlardır. (Bkz. Şekil 23).




Şekil 24

24- Petrus haçı; Aziz Petrus öldürüleceği zaman İsa'ya saygısından dolayı onun gerildiği haçın tam tersi bir haçı tercih etmiştir. Bu haç ters çevrilmiş bir Latin haçını andırmaktadır. Son dönemlerde Satanistler de bu haçı kullanmaya başlamışlardır. Çünkü Satanist akımların ayinlerinin bir çoğu, Katolik ayinlerinin alaya alınmış bir uygulamasıdır. Ters çevrilmiş haç, baş aşağı edilip hakarete uğratılmış İsa ve yakarışlarda Tanrı'nın yerine konmuş İblis bunun örneklerindendir.
[20] (Bkz. Şekil 24).



Şekil 25

25- Papalık haçı; Papanın Roma'nın başpiskoposu, Batı'nın patriği ve havarilerin reisi Petrus'un varisi olması şeklindeki üçlü fonksiyonu temsil etmekte ve haçın üst ucunda üç yatay şerit bulunmaktadır.(Bkz. Şekil 25).




Şekil 26

26-Lorainne haçı; başpiskopos ve patrikler tarafından kullanılan üstte iki şeridi olan bir haçtır.(Bkz.Şekil 26).




Şekil 27

27- Çoban; bazı ilk dönem belgelerde İsa'ya işaret etmektedir. Buna göre İsa etrafında birçok hayvanların bulunduğu iyi bir çoban olarak resmedilmiştir. Genellikle kucağında bir veya bazen de sağında ve solunda altışar kuzu, üstünde de güvercin ve değişik kuşlarla gösterilir. (Bkz. Şekil 27).


Bunların dışında, göz (Tanrı'nın her şeyi bilip görmesi), alevler (Kutsal Ruh), kaya (bazen İsa, bazen de kilise), çan (bağlılık ve ihtimam), mum (İsa'nın dünyanın ışığı olması), buhur (İsa'nın fazilet ve marifeti, azizlerin duaları. Buhur ilahi otoritenin bir göstergesi olarak Yahudilik'te de önemli bir semboldür
[21]), zeytinyağı (merhamet ve bağışlama) da Hıristiyanlıkta görülen diğer önemli dinsel semboller olarak öne çıkmaktadır.[22] Diğer yandan, Hıristiyan sanatında kutsal balık, şarap ve bir sepet ekmek Evharistiya'yı ve Son Akşam Yemeğini temsil etmektedir.[23]

http://gizlihazineler.turkforumpro.com

3 A HARFİ Bir Ptsi Eyl. 20, 2010 10:40 pm

CANTAR




"A" HARFİ
Alfabenin birinci harfi olan A; İbrani alfabesinde alef, Grek Alfabesinde alfa (alpha), Arap alfabesinde ise elif olarak adlandırılır. Her şeyin başlangıcı ve sonu olan Allah’ın sembolü olarak ifade edilir ve sayısal değeri “bir” olarak kabul edilir.
A harfi, her şeyi içine alan ve her şeyin başlangıcı olan, o başlangıcın içinde sonsuz bir bilgiyi barındıran, ‘Işıktan sudur eden ilk hareket ‘ olarak düşünülebilir. Aynı zamanda yaratıcı ilke ve prensipler, yaratıcı güç, yaratıcı potansiyel anlamını da içeren A harfi, üçgen ve piramit ile de ilişkilidir. Dolayısıyla üçgen ve piramidin kapsadığı birleştirici, bütünleyici, bütünsel olanı ifade eden anlamı da bünyesinde taşır.
A harfinde Yüksek Tesirlerin yeryüzüne inişi, kapsayıcılık, koruyuculuk ve birleştirici bilgi tanımları vardır. Yüksek Tesirlerin Kaynağı, Ruhsal İlke ve Prensiplerin daha görünür hale gelmesi, hayatın içinde yer bulması ve böylelikle tesir kaynağının yani ana kaynak tesirlerinin daha geniş bir alana nüfuz etmesi şeklinde de düşünülebilir. Bu yüksek tesirlerin, yüksek enerjilerin hayata inmesiyle, ruhsal ilke ve yasalar fizik ortamda (somutta) daha çok uygulanabilir olacaktır. A harfi önemli bir semboldür. A harfinin fizik ortamda mekan tutması, ilke ve prensiplerin aynı zamanda uygulanmaya başlanmasını da simgeler. A harfini yaratıcı güç, ana kaynaktan inen tesirin yayılışı şeklinde kabul etmek daha doğrudur. Kaynaktan yayılan enerji, kaynaktan yayılan tesirler, o kaynağın daha görünür olması, kaynağın daha çok yere nüfuz etmesinin ve yaygınlaşmasının simgesidir. Genel anlamda A harfi ilke ve prensiplerin daha görünür hale gelmesi ile ilgili bir semboldür özellikle de İlke ve prensiplerin uygulanmaya başlanmasını temsil eder.
Ezoterik bilgiye göre bir inisiye için A harfi daha ince tesirleri, kaynağın daha yüksek tesirlerini taşıyan başlangıç sembolüdür. A harfinin taşıdığı yüksek ve ince tesiri, içselleştirmek, yaşamak, uygulamak, uyguladıkça daha yüksek ve daha ince tesirlere muhatap olmak söz konusudur. Böylelikle enerjileri incelen ve yükselen inisiye kendini, çevresini ve taşıdığı enerjileri de yükseltmiş olur.
Alef’in kabalistik çalışmalardaki sayısal değeri 1’dir. Arapça’daki elif harfinin sayısal değeri ebced hesabında yine 1’e karşılık gelir. İncil’deki “ilk harf ve son harf benim” sözü 22 harfli İbrani alfabesine uygulandığında başlangıç ve son benim demektir ki, 22 sayısı bu açıdan da önemli bir sayıdır.
Sufilere göre elifi bilmek ilahi *ahadiyeti (*Allah’ın her şeydeki kendine ait birlik tecellisi) bilmek demekti; bu harfi hatırlayabilenin başka bir harfi hatırlayabilmesi gerekmiyordu. *Sehl et-Tüsteri’ye (*Büyük Sufi bilgini) göre, ilk ve en yüce harftir. Tüm yaratılışı içine almıştır ve diğer tüm harfler ondan türer. Tasavvufta elif arınmış, saflığa erişmiş olarak kabul edildiğinden içsel olarak özgürlüğe erişenlerin simgesi olarak da kabul edilebilmektedir. Elif, aynı zamanda bir dikey duruş ve yüksek enerjilere açık olma sembolü olarak da görülmüştür; Mevlana Celaleddin-i Rumi “Elif gibi olma, dik başlıdır o…” demektedir.
Alfa, şeklinden ötürü pergele benzetilir ve bundan dolayı da yine Allah’la ilişkilendirilir. Bu sembolizmle bütünleştirilen çeşitli hayvan figürleri de mevcuttur, örneğin *Paulus Orosius’un (*Hıristiyan tarihçi ve teolog) bir 12. yüzyıl elyazmasında alfa ve omega sırasıyla kuş ve balık olarak, yani üst ve alt cehennem olarak gösterilmiştir. Alef, İbranice’de öküz anlamına gelir. Öküz ise ezoterik tradisyonda *Hiperborealılar (*Gezegende dünya insanlığının ikinci döneminin burada başladığının söylendiği, kutuplar civarındaki Hiperborea kıtasında yaşayanlar) tarafından siyah ırkın ejderine karşı kullanılan bir semboldür, gökyüzünü ve “babayı” sembolize eder.
Bazı kabalistlere göre Alef, bilgelik ve yavrusuna süt veren inek sembolizmini işaret eder. Süt verme ve inek eski Mısır’da Tanrıça İsis’in sembolüdür ve zodyakta öküzün boynuzları arasındaki Sirius yıldızını simgeler.
A harfi, kadim alfabelerde genellikle daire biçimiyle belirtilirdi. Maya ve Mısır alfabelerinde içinde küçük bir daire olan daire A harfini sembolize ederdi. Kayıp Mu Uygarlığı üzerine araştırmaları ile tanınan James Churchward’a göre ise daire ve noktalı daire Mu hiyeratik alfabesinin ilk harfidir ve bu da Ra olarak adlandırılan güneşi sembolize etmektedir. Bazı ezoterik bilgilere göre ise Ra, yıldızı Sirius çiftyıldızı olan fiziksel yıldızın ardındaki spiritüel güneşi ifade etmektedir. Güneş, tanrılığın tüm niteliklerini birarada kendinde toplayan kolektif bir semboldür. Noktalı daire, yani A harfi yine Mu Uygarlığında da bir sayısına eştir. İçi noktalı dairenin Mu’luların anavatan dışındaki en önemli yerleşim bölgesi olan Uygur Bölgesi’ndeki gösterim biçimi de (Maya ve Mısır alfabelerinde olduğu gibi) merkezinde küçük bir daire olan daireydi. Churchward daire sembolü ile ilgili olarak şöyle söylüyor: Dairenin başı ve sonu yoktur. Kültürle işlenmemiş bir zihne sonsuzluğun, hiç sona ermeyişin anlamını öğretmek için bundan daha mükemmel bir sembol bulunabilir veya tasarlanabilir miydi?
A harfi Dr. Bedri Ruhselman’ın kurucusu olduğu Neospiritüalizm’de, bazı okültistlerde ve hermetik öğretide de “Yüce Tesir”in inişinin sembolüdür.
Tesirin inişi sembolik olarak koni ve piramidin izdüşümü olan üçgen şeklindedir. İlk başlangıç harfi olduğu için deTanrı’nın Birliğini, Rahman ve Rahim olarak tüm yaratışı kapsayışını, koruyup kollayıcı yönünü ifade eder.
Bu harfin sayısal değeri olan bir rakamı ise başlangıca ait birin, bir ikincisi olmayan ilahinin, kutuplaşmamış varoluşun simgesidir. İlişkiyi, bütünlüğü ve birliği kapsar ve kendi içine dönüktür, ama yaratılmış bütün varoluşun ötesinde durur. Sıfatlarla nitelenenler yalnızca kutupsallıktan dolayı tanınabilir, örneğin büyük-küçük, güzel-çirkin gibi sıfatlar kutupsallığın ifadeleridir ancak ilahilik kutupsallığın ötesinde mutlak bir varoluştur. *Anne Marie Schimmel’e (*Sembolizm alanında araştırmaları olan ünlü İslam bilimci) göre Müslüman gizemciler açısından Allah’ın adının ilk harfinde olduğu gibi Arap alfabesinin ilk harfi olan elif harfinin sayısal değerinin bir olması, her edebi düzeyde sözcük oyunu ve kinaye için olağanüstü bir olanak sunmaktadır. Bütün bilgelik ve bilgiyi kendi içinde barındırdığına göre alfabenin ilk harfini ve sayısal değerini bilmek yeterli değil midir? Bir (Tek) Tanrı’yı bilmeye ulaşmış kişinin başka bir şeye gereksinimi yoktur.

Alfa ve omega ebedi sonunda, "ya ve" Başlangıçta Tanrı olduğunuzu simgeleyen ilk ve son harflerini Yunan alfabesi. The symbols were used in early Christianity and appear in the Roman catacombs. Semboller erken Hıristiyanlık kullanıldı ve Roma catacombs görünür.
In Rabbinic literature, the word emet ("truth"), composed of the first and last letters of the Hebrew alphabet, is "the seal of God," and in Judaic tradition it carries somewhat the same connotation as Alpha and Omega. Literatürde Rabbinic, ilk ve son harflerinin İbrani alfabesi oluşan "gerçeği"), (kelime Emet ve "Tanrı'nın mührü" olduğunu geleneğinde Musevi o Omega çağrışım olarak Alpha ve aynı taşır biraz. The Alpha and Omega symbols are often combined with the cross, chi rho, or other Christian symbols. Alfa ve Omega semboller genellikle haç, chi rho veya diğer Hıristiyan sembolleri ile birleştirilmiştir.


http://gizlihazineler.turkforumpro.com

Sponsored content


Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz